Quantcast
Liepājas Simfoniskā orķestra 142. koncertsezonas noslēgums | VSIA LIEPĀJAS SIMFONISKAIS ORĶESTRIS

Liepājas Simfoniskā orķestra 142. koncertsezonas noslēgums

12.05.2023    19.00
Koncertzāle LIELAIS DZINTARS, lielā zāle

142. koncertsezonas noslēgumā Liepājas Simfoniskais orķestris klausītājiem piedāvās divas 20. gadsimta sākuma mūzikas izcilības. Koncertā skanēs Riharda Štrausa simfoniskā poēma ”Makbets” un Sergeja Prokofjeva Trešais klavierkoncerts ar Antonu Ļahovski solista lomā.

Sergejs Prokofjevs bieži tiek dēvēts par vienu no labākajiem 20. gadsimta komponistiem. Nozīmīga ir arī viņa klātbūtne Gunta Kuzmas pirmajā sezonā kā Liepājas Simfoniskā orķestra galvenajam diriģentam – 142. koncertsezonas atklāšanā skanēja un tika augstu novērtēta Gunta Kuzmas veidota svīta no baleta ”Romeo un Džuljeta”, savukārt noslēgumā izteiksmīgu vitalitāti izstaros Prokofjeva Trešais klavierkoncerts, kurā komponistam izdevies saglabāt līdzsvarotu sadarbību starp solistu un orķestri. Atšķirībā no daudzu Prokofjeva priekšteču klavierkoncertu piemēriem, orķestris paceļas pāri pavadījuma lomai, lai ļoti aktīvi piedalītos šī darba atskaņošanā.

Ar koncerta solistu Antonu Ļahovski Latvijas publika jau ir labi pazīstama – viņš savulaik viesojies Liepājas Starptautiskajā zvaigžņu festivālā, muzicējis klavierduetā ar Tomu Ostrovski un bijis iesaistīts arī citos projektos.

”Man ļoti patīk Latvijas sirsnīgā, viesmīlīgā publika un labās koncertzāles. Turklāt vienmēr patīkami atgriezties pie mūziķiem, kuri jau iepazīti: lai kaut ko kopīgi radītu, personīgais kontakts ir ļoti svarīgs,” intervijā Latvijas Radio 3 ”Klasika” atzinis pats Antons Ļahovskis.

Rihards Štrauss ir autors desmit simfoniskām poēmām, un tās ir muzikālajā izteiksmē un stilistikā neparasti daudzveidīgs žanra apliecinājums, simboliski iezīmējot robežšķirtni starp 19. gadsimta romantisma laikmetu un 20. gadsimta modernitāti.

Komponista meklējumos pēc arvien jauniem izteiksmes paņēmieniem viņa simfoniskās poēmas, sākotnēji ietekmējoties no Riharda Vāgnera, atspoguļo fascinējošus vēlīnā romantisma orķestrālā skanējuma tembrālos efektus, paplašinot orķestra sastāvu un lietojot dažādus instrumentu paveidus.

Līdzās abiem citzemju dižgariem likts Liepājā skolas gaitas sākušais trimdas latviešu komponists, viens no mūsu ievērojamākajiem modernistiem Gundaris Pone, kurš ir vairāku starptautisku kompozīciju konkursu laureāts un bijis mūzikas teorijas un kompozīcijas profesors Ņujorkas valsts universitātes Ņūpalcas koledžā. Viņa kompozīcija La Serenissima ir atzīšanās mīlestībā komponista dievinātajai Venēcijai un itālietei Mariolīnai, kas kļuva par Pones dzīvesbiedri. Iespējams, ka La Serenissima Latvijā skanēs pirmoreiz.

Piedalās:
Antons Ļahovskis (klavieres)

Liepājas Simfoniskais orķestris
Diriģents Guntis Kuzma

Programmā:
Sergejs PROKOFJEVS (1891–1953) Trešais klavierkoncerts Domažorā op. 26
Gundaris PONE (1932–1994) Septiņi venēciešu portreti ”La Serenissima”
Rihards ŠTRAUSS (1864–1949) Simfoniskā poēma ”Makbets” op. 23

Koncertu atbalsta Latvijas Republikas Kultūras ministrija, Valsts Kultūrkapitāla fonds, Liepājas pilsēta.

 

INFORMĀCIJA APMEKLĒTĀJIEM:

Atlaides:
Skolēniem, studentiem, invalīdiem, pensionāriem – 2 eiro
3+ ģimenes kartes īpašniekiem - 30%
Skolotājiem, pasniedzējiem un medicīnas darbiniekiem - 20%

Grupām (10 un vairāk apmeklētājiem) – 15%
Pērkot grupu biļetes internetā, lūdzam rakstīt uz e-pastu sales@lso.lv

Pirkt biļeti